zaterdag 24 januari 2015

Wordt het nog winter?

Nog steeds geen sneeuw hier maar mijn eerste blik naar buiten gisterochtend maakte me wel heel blij: een mooi laagje rijp op de tuin. Even later kwam de zon door, na het ontbijt snel dik aankleden en naar buiten met het fototoestel. Een goed half uur later weer binnen met koude vingers, rode neus en een heleboel foto's.

Besuikerde Helleborus oriëntalis.

De Sedum bloeit 's winters wit 
Huislook en muurleeuwenbek 

Geknakte duizendknoop 
De roos 'Schneewitchen' bloeit nog steeds en ze was getooid met een ragfijn laagje ijs.



Na het teleurstellende resultaat van de tuinvogeltelling, althans in Hof van Jaantje, was het deze week volop genieten van vogels die op de voerhuisjes afkwamen. Voor de merels, duiven en andere grote vogels strooi ik wat voer op de grond. Een tortel koos toch voor het voerhuisje, al duurde het even voor hij door had hoe hij bij het voer kon komen. Waarschijnlijk veiliger dan op de grond eten, onze drie katten zijn niet veel buiten in de winter, maar toch. De koolmeesjes fluiten alsof het voorjaar is en inspecteren ook regelmatig het nestkastje, dit jaar is het op tijd schoon!

De bollen die ik in de herfst in het gras plantte komen goed op, de eerste krokus bloeit zelfs al. Ben benieuwd of we dit jaar, net als vorig jaar, weer na een heel lange herfst zo het voorjaar inrollen. Of wordt het toch nog winter? We hebben nog een paar maanden tenslotte.

Eén krokus maakt nog geen voorjaar.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.