zondag 10 maart 2019

Twee kleine narcissen

Nu het voorjaar wordt en er steeds meer gaat groeien en vooral bloeien, denk ik vaak aan onze oude Hof van Jaantje; nu bloeien de krokussen, en de narcissen, hyacinten en oude wijfjes... Hier in de nieuwe hof geen bloembollen die de lente aankondigen. Of wacht even, daar zag ik toch ineens twee kleine dappere narcissen hun trompetjes boven de grond uitsteken. Verder zal ik zelf voor lentebloeiers moeten zorgen, en genieten van wat de gemeente Veere in de berm heeft geplant: krokussen en narcissen - dat is nog eens vrolijk het dorp in en uit rijden. 



Vrolijke boel bij de voordeur, in de zinken vuilnisbak heb ik narcissen en viooltjes geplant. Het stormde toen ik de foto nam, vandaar dat ze allemaal nogal naar links overhellen. 
Romantiek in de tuin. Best een donker plekje onder de boom en daarom heb ik hier witte viooltjes gezet - valt lekker op. Later nog een paar blauwe druifjes erbij gedaan. 
Volgend jaar staan er zeker weten veel meer bolletjes te bloeien in onze tuin, tweehonderd in plaats van twee narcissen? De plannen voor de herinrichting vorderen. Deze week gaan we de nieuwe omheining en tegels bestellen en dan kunnen we een werkplanning gaan maken. Op papier ziet het er al heel leuk uit: 

Vooraanzicht, vanuit huis gezien. 

Kunstwerk: 'Narcissen bij zonsondergang' van Richard Guijt
Mooi hè, zo'n veld vol narcissen. Helaas worden er bij de bloembollenteelt veel bestrijdingsmiddelen gebruikt. Gelukkig komen er ook steeds meer biologische (gifvrije) bloembollen op de markt. (foto: R. Guijt)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.