woensdag 3 juli 2019

Barst!

Ik ontdekte een barst in een van de nieuwe tegels in het pad. Die zouden ze wel even komen vervangen. Dat is niet helemaal gegaan zoals gewenst: We hebben vandaag de kapotte tegel vervangen. Met het uithalen van de kapotte tegel brak deze tegel nog een keer in 2-en en viel op 2 andere tegels, waardoor deze nu beschadigd zijn .
Daar zijn we dus geen barst mee opgeschoten, of van de drup in de regen. Nieuwe tegels zijn besteld. 


Ik weet niet hoe het komt, maar ineens zie ik overal barsten:

Gebarsten grond door de droogte. Was niet zo makkelijk om het onkruid uit de keiharde korst te wieden. Hamer en beitel als tuingereedschap? 

Gebarsten schors van de oude perenboom (volkstuin). 

Barst in het glas van de deur van de kas (volkstuin). Hoeven we de ramen niet open te zetten om te luchten: 'elk nadeel heb z'n voordeel' (J. Cruijff). Elke keer als ik de deur sluit - hij klemt ook nogal - ben ik bang dat het glas eruit zal vallen. 

Het is een heel oude kas die ruim twintig jaar geleden door de vorige eigenaar van het perceel is gebouwd van sloophout en oud glas.  

De tomaten doen het prima in deze oude kas met al z'n barsten, kieren en gaten. Ze krijgen om de dag water zodat ze gestaag door kunnen groeien. Tomaten barsten als ze na een tijd van droogte ineens weer water krijgen. 
Het heeft er geen barst mee te maken, maar een van de 'Dandy-Dahlia's' die ik vanuit de oude Hof van Jaantje meegenomen heb, staat nu vrolijk te bloeien in de volkstuin. Over de nieuwe Hof heb ik verder nog niet zoveel te melden dus vandaar dat het meer een volkstuinpraatje is geworden. 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.