donderdag 4 september 2014

Morgenstond heeft goud in de mond


Venkelweb

Het wordt langzaamaan herfst, heerlijk! Er verandert veel in de tuin, het felle van de zomer is er af en alles krijgt een roestig sausje. Een aantal volhouders bloeit nog even lekker door, zeker met de afwisseling van regenachtig en dan weer zonnig weer. Als het dan 's morgens nevelachtig is en de zon komt voorzichtig door, laat ik alles uit m'n handen vallen en ga de tuin in met het fototoestel. Een kwartier later kan de sprookjesachtige sfeer al helemaal weg zijn, dus snel handelen. Wel oppassen voor spinnenwebben, voor je het weet zitten ze in je haar, mét spin. Maar ze leveren ook mooie plaatjes op.




Mooi, ochtendzonnetje in de Cosmea

Eenjarige Cosmea bipinnatus. Makkelijk zelf te zaaien, een zomer lang plezier.
Ik was dit jaar een beetje laat met het zaaien van eenjarigen, sommigen werden opgevreten door de slakken dus nog een tweede keer zaaien. Eigenlijk helemaal niet zo erg want daardoor staan ze nu nog mooi in bloei. Elk kattensnorplantje (Cleome) wat ik in de border had geplant, werd tot de grond opgevreten door het slakkenleger. Ik had er ook een stuk of vijf in een pot geplant, die hebben ze met rust gelaten. Het zijn flinke planten geworden maar ze bloeien nog niet, of dat nog gaat lukken? Ik hoop het want ze zijn zo mooi. Er is dus nog veel te genieten voor het echt een kale boel wordt in de tuin. Maar daar gaan we nog maar even niet aan denken. 

Zon op een steel 

 
Gaura lindheimeri
Prachtkaars


Bij ontbijt in de teunisbloem

Aaibaar gras: Stipa tenuissima
vedergras
De Dahlia's blijven maar bloeien, nog volop knoppen er in. 
Wel opletten, de knollen moeten voor de vorst uit de grond. Maar....dat duurt nog heel lang, toch? 




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.