zondag 16 november 2014

Sneeuwwitje in de regen

Sop, sop, sop, even met een emmertje groente-afval naar de composthoop. Wat een natte boel in de tuin, en het regent nog steeds. De kippen eten geven en snel weer naar binnen. Maar dan zie ik dat er in de rozenstruik nog een bloem zit, ziet er mooi uit met die regendruppels. Dus toch nog even terug naar buiten met het fototoestel.



Mooi met het goudgele blad van de Miscanthus, prachtriet, op de achtergrond. Door alle regen is deze bos gras nogal uitgezakt, touwtje was niet stevig genoeg. Ach, laat maar waaien, 't is herfst.


In de wasbak bij de achterdeur liggen een paar bieten en een pastinaakwortel schoon te regenen. Die komen uit de volkstuin, heerlijk zo uit de Zeeuwse klei. Nu toch snel weer naar binnen want daar is het heel wat aangenamer. De katten gaan alleen voor een snel plasje naar buiten. In de bijkeuken liggen nog twee zakjes bollen te wachten tot ze de grond in gaan. Dat gaat voorlopig niet gebeuren, te nat en in de border waar ze moeten komen, moet ik nog een en ander reorganiseren. Misschien plant ik ze in potten en dan volgend jaar in de tuin.


Vanachter het raam kijk ik door de regendruppels naar het kruidentuintje waar nog een kistje met wat sla staat. Geen slak die er meer aan komt, zijn die soms al aan de winterslaap begonnen? Het kruidentuintje heb ik in het voorjaar aangelegd, lekker dichtbij huis voor een snelle pluk tijdens het koken. Alle kruiden hebben het er prima naar de zin. 


Afgelopen week hadden we een paar mooie herfstdagen. Op zo'n zonnige middag de bezem maar eens gepakt en de boel rond de kastanjeboom schoon gemaakt. Het bleef niet bij de bezem alleen, de klimop die rond de stam groeit, was al weer behoorlijk lang geworden, kroop tussen de potten en wortelde in de voegen van de stenen. Dus ook de heggenschaar kwam er nog aan te pas. En dan vind 
je nog eens wat....



Bijschrift toevoegen

Het knapte lekker op, en zelf knapte ik er ook van op, heerlijk buiten bezig. Een paar keer een kruiwagen vol blad naar de composthoop gereden. Op de rommelmarkt kocht ik deze zomer een stel schephanden, weet niet hoe ze officieel heten, en die kwamen nu goed van pas. 


Vandaag nog veel bewolking en regen, maar voor de komende week zijn de verwachtingen weer gunstig; bewolkt met een zonnetje en een temperatuur van rond de 10 graden. 


1 opmerking:

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.