zondag 6 mei 2018

Als in het paradijs

Gisteren was het de internationale dag van het naakt tuinieren. Nee geen grap. Deze wordt al dertien jaar gehouden op de eerste zaterdag in mei en is bedacht door een nudistenvereniging in Amerika. Maar ach, er is niets nieuws onder de zon: Adam en Eva vertoefden eeuwen geleden al naakt in de Hof. Ik hoop dat alle deelnemers zich goed hebben ingesmeerd, want het was me daar lekker zomers en warm! Zelf was ik natuurlijk weer te laat met de zonnebrandcrème, maar de schade bleef beperkt tot een vuurrode nek want naakt tuinieren, nee daar doe ik niet aan mee! Het is overigens niet zonder gevaar om in je blootje in de tuin aan de slag te gaan (mocht je dit toch overwegen): voor je het weet zit je onder de schrammen van doorns en scherpe takken. Sommige sappen van planten kunnen brandwonden - denk maar aan berenklauw - of lelijke vlekken veroorzaken op je huid, dus opgepast! Bij het werken met elektrische gereedschappen zoals bijv. de heggenschaar is het natuurlijk een must om veilig - dus goed gekleed te werk te gaan. 

Sommige mensen kunnen er niet mee werken, maar ik heb altijd tuinhandschoenen aan. 

Oh wat een genot, op je blote voeten op het gras! Maar, niet tijdens tuinklussen en uitkijken waar je je voeten neerzet. Voor je het weet hangt er een hommel aan je teen of stap je in iets scherps. (Of in de kippenpoep....)

Altijd lopen het mannetje en vrouwtje van 'Liefde is...' in hun blootje, maar niet tijdens het werk in de tuin - haha! 

1 opmerking:

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.