zondag 2 september 2018

Verkoopt u pruimen?


Verkocht! Niet meer onder voorbehoud maar voor altijd - definitief. Inmiddels zijn we gewend aan het idee dat we dit mooie plekje gaan verlaten (en aan het bord in de voortuin). Ondertussen hebben we zelf een heel fijn nieuw huis gevonden dat helemaal aan onze wensen voldoet. Maar dat is nog wel onder voorbehoud en zolang durf ik er nog niet over te schrijven als 'ons nieuwe huis' - ik houd jullie wat dat betreft nog even in spanning. 
Er staat dus een verhuizing aan te komen en dan ga je eens kritisch naar je huisraad kijken: wat moet en/of kan er mee naar het nieuwe huis? Van zolder naar bijkeuken en dan nog een keer van schuur naar garagezolder verzamelden we eerst een hoop spul wat naar de rommelmarkt ging. Toen zag ik een berichtje op Facebook: Opruimroute West-Souburg. Een mooie gelegenheid om een tweede selectie te maken en deze zelf te verkopen. Op de oprit stalden we een en ander uit. Het verkoopbord van de makelaar werd even ons eigen uithangbord. En dan maar wachten op klanten. Niet dat we er op een stoel naast gingen zitten, nee, we klusten ondertussen lekker wat in de tuin met uitzicht op potentiĆ«le kopers. Het was niet druk maar we door verkoop van twee grote klappers hadden we wel een leuke opbrengst. En er kwam een meneer die onze pruimen wilde kopen - hij had in het voorbijgaan het bordje niet goed gelezen. o-PRUIM-route...

De zomer is voorbijgevlogen en ondertussen is het alweer 'spinnentijd'. Gedachteloos over het tuinpad lopen is gevaarlijk - voor je het weet duik je in een spinnenweb, met alle gevolgen van dien. Ziet er wel weer prachtig uit, die grote wielwebben, vooral als het avondzonnetje erop schijnt. Nog drie weken zomer en dan is het herfst: "Rond 23 september staat de zon precies boven de evenaar waardoor dag en nacht overal op aarde even lang duren. Daarom begint de herfst meestal op 22 of 23 september. Officieel loopt de herfst van 21 september tot en met 20 december. Volgens de klimatologische indeling is de herfst al op 1 september begonnen en duurt het seizoen tot en met 30 november." (bron: KNMI
Mooi om juist in deze tijd van het jaar afscheid te nemen van deze 'Hof van Jaantje'. De winter zullen we in een nieuw huis met nieuwe hof starten. 
Wat een mens zoal verzamelt....

Het diamantgras (Calamagrostis brachytricha) is nu op z'n mooist. Die wil ik in mijn nieuwe tuin ook weer! 

1 opmerking:

  1. Ik heb er de afgelopen week vaak aan gedacht. Je drijft zo luchtig om je huis en tuin achter je te laten. Zou ik dat ook kunnen? Ik denk het niet! Succes met het opruimen en ben erg benieuwd naar je nieuwe stek. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.