zondag 10 december 2017

Winterse taferelen

Winterbloeiende Viburnum (V. bodnantense 'Dawn') met een sneeuwhoedje. 
Koude voeten, koude knieën, koude handen. Ik leg de plaid maar weer over mijn benen terwijl ik dit stukje tik. Buiten is het alweer donker, koud en stormachtig. Vanmorgen sneeuwde het een paar uur, rondom de middag ging het over in regen - bij de auto ligt nog een dijkje witte drab de rest is allang gesmolten. De witte deken van vanmorgen vormt nu grote plassen in de tuin, kon er op mijn klompen nog nét doorheen zonder natte voeten te krijgen. Maar het was best even mooi en leuk die sneeuw die zelfs in Vlissingen viel. Zo bijzonder dat zo'n beetje elke sneeuwvlok op facebook werd gezet. Nét voordat de sneeuw veranderde in regen maakte ik een fotorondje door de tuin. 

Het was zware natte sneeuw, de grassen bogen door onder het gewicht van deze koude kledders. 
Rode bessen, witte sneeuw - de ultieme kerstcombinatie. 
Spetters op de lens en wind door de appeltjes, een actiefoto! 
Troon voor koning winter. 
Wat ik op mijn klompen in de tuin deed? Er stond in de pluktuin nog een beetje veldsla en dat gaat straks door de stamppot. We hebben nog een half kistje aardappelen uit de volkstuin, kleintjes want de grote snelschillers heb ik er natuurlijk eerst uitgehaald. Dat wordt zo een geduldwerkje om een pan vol aardappels voor de stamppot te schillen. Gelukkig is het maar voor twee personen. 



1 opmerking:

  1. Het was even heel mooi! Leuk hoor, sneeuw in Zeeland. Prachtige foto met de bessen. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.