zondag 6 maart 2016

Sterren na de nachtvorst



Een lieve cartoon van Hanco Kolk in de krant van zaterdag. Ik snap Floor helemaal, na de kale winter kijk je met tranen van blijdschap naar de frisse, groene knoppen. YES, De lente komt er aan! Al doet het weer nogal herfstig aan met wind en regenbuien.
Zaterdagochtend was de tuin getooid met een knisperig wit ijslaagje. Dat levert altijd mooie plaatjes op. Snel naar buiten voor de zon alles heeft laten smelten. De witte krokus 'Ard Schenk' had - heel toepasselijk -  een ijsmuts op. Al die dappere, kleine voorjaarsbloeiers hebben heel wat te verduren maar zodra de zon door komt, staan ze te stralen op hun steeltjes. 



Een stralend voorjaars-sterretje, en ik zag nog meer sterren in de tuin: 


Bevroren mos
Huislook

De uitgebloeide zonnehoed-stengels (Echinacea), zijn veranderd in ijssterren. 

Nou en verder is het kleddernat in de tuin en het ziet er niet naar uit dat er al een droge, zonnige periode aan komt. Vandaag wat planten verplant, soppen in de klei en mijn tuinhandschoenen werden steeds dikker door alles wat er aan vast bleef plakken. Hier en daar nog wat gesnoeid en dat was het dan wel weer. Geduld! 
Binnen is het al lente. Nog even en de tulpen bloeien ook in de tuin, ik kijk er naar uit!



p.s. 
Na het schrijven van dit blog ging ik de kippen eten geven en wat vond ik in het hok? Het eerste ei! 

Extra graantjes...

...extra lekker eitje!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.