zaterdag 16 april 2016

Lentewit

Lentewit van de perenbloesem (Gieser Wildeman)
Lentewit, het zou zomaar de naam van een van de vele witte verftinten kunnen zijn die een niet nader te noemen verffabrikant op de markt brengt. Morning snow, wit kleisteen, wit sorbet, wolkenwit, passionate dawn, zomaar een greep uit de collectie, de fantasie van de afdeling marketing kent geen grenzen. Maar, geen lentewit. Wel bloesemwit, dat komt dus aardig in de buurt. Overigens koos onze jongste zoon gewoon wit - wit. Geen romantisch mengsel of ingewikkeld RAL-nummer nee, gewoon WIT, punt. Dat kan dus ook nog. 
Gisterochtend deed ik een fotorondje door de Hof en dat leverde een serie met vooral witte bloemen op, blaadjes nog nat van de regen en er zou nog menig buitje volgen. Lekker voor de tuin. 
Ik zal de verffabrikant nog wat suggesties geven: 

Pruimenbloesemwit 


Krentenboomwit (Amelanchier lamarckii)


Sneeuwbalwit (Viburnum carlcephalum) geurt héérlijk.

En natuurlijk tulpenwit (Tulipa 'Purissima')
Deze 'Purissima' tulpen raken nu uitgebloeid. De bloembladeren vouwen overdag helemaal open en vallen uiteindelijk van de steel. 

Wat een flappen van bloembladen hè.


1 opmerking:

  1. Bedankt voor het promoten van onze open dagen. Ik zal proberen om langs te komen, maar het is koningsdag.... Mooi zo'n blog met alleen wit. Gelukkig bloeien mijn purissima nog goed. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.