zondag 11 december 2016

Nog een nachtvorstje...?

Lampenpoetser na een nachtje
vorst. 
Lampenpoetsergras na een bui,
heel mooi met die pareltjes.















Dat was mooi zeg, de berijpte Hof van Jaantje. We moesten er snel van genieten want na een paar dagen was het alweer tien graden warmer. Gelukkig hebben we de foto's nog en wie weet wat de winter nog meer gaat brengen? Nog een nachtvorstje... wordt ook wel gezegd als iemand loopt te hoesten, nou nou, nog een nachtvorstje en dan...
Ik vind het wel gezond weer, koud met een zonnetje en strakblauwe lucht. Toch had ik halverwege de week een griepje te pakken, kwam dat door dat nachtvorstje? Denk het niet. Ik reis met de trein naar mijn werk en daar hoest en proest men vol enthousiasme de coupé vol bacteriën. "Hand voor je mond!" denk ik dan. Ik moest er dus aan geloven, keelpijn en snotteren. Nu nog steeds een beetje slapjes, veel thee met thijm en salie drinken. Baat het niet dan schaadt het niet. Van op de bank hangen wordt ik niet vrolijker dus tussendoor toch eventjes naar buiten. Ik had twee conifeertjes en viooltjes gekocht om het terras op te fleuren, die moesten nog geplant worden. Ze staan nu in een grijsgewolkte email emmer op een oude slee, zou leuk zijn als er een laag sneeuw onder komt te liggen. Over twee weken bijvoorbeeld? I'm dreaming of a white...Christmas...
Met takken van de kersenboom (lees blog van vorige week) een wigwam-constructie gemaakt in de oude, zinken vuilnisbak. Aan deze wigwam groen van klimop en conifeer gebonden en wat van die leuke bosrank-pluizenbollen. Staat gezellig bij de schuifpui. 

Conifeer en winterviooltjes in de email-emmers op de oude slee. Het is nog een beetje kaal, vind ik, ga het nog wat opleuken met sierappeltjes en mos. 

Gezellig groen bij de schuifpui. 

Puur wit deze viooltjes. Het zijn dan wel winterviooltjes maar echt veel vorst kunnen ze niet hebben. Als het serieus gaat vriezen zal ik ze naar binnen moeten halen. 
Vorst of geen vorst, er staan in de hof al blauwe druifjes in bloei!
De natuur in de war? Tsja, normaal is het niet in ieder geval. 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.