zondag 4 december 2016

De kersenboom gaat om.

Kersenbloesem
Daar ligt 'ie dan, de kersenboom, in stukken gezaagd. Het zat er al een paar jaar aan te komen, de bast was helemaal gescheurd en steeds meer takken gingen dood. Toch bloeide hij nog ieder voorjaar prachtig. Dat zal ik missen, die spierwitte bloesems tegen de strakblauwe lucht. 
Er kwamen altijd wel een paar kersen aan maar die waren vooral lekker voor de vogels. In het najaar kleurde het blad vurig oranjerood, ze lagen als vlammetjes op het grasveld. Nu staat er alleen nog een stronk in het gras naast het huis. Op het terras liggen de takken, met mooie korstmossen, die kan ik nu van dichtbij bewonderen. Takken en bulletjes gaan nog een plek krijgen in de tuin, de boom is omgezaagd maar niet afgedankt. 

Dat was het dan...


Vlammend blad in de herfst. 
Er komt nog wel een nieuwe boom in Hof van Jaantje, ik ben er alleen nog niet helemaal uit welk soort dat gaat worden....wordt vervolgd. 

Kopjes gevuld met vet en zaden voor de vogeltjes. Ze bungelen in de appelboom worden druk bezocht door meesjes en roodborstjes. Voor 4 kopjes: 250 gram frituurvet smelten met 250 gram zaden. In de kopjes scheppen en laten stollen met een stokje er in. Touwtje aan het oor, ophangen, klaar!

En zo ziet Hof van Jaantje er uit na een nachtvorst. De grassen stelen de show. 


1 opmerking:

  1. Het lijkt treurig om de kersenboom neer te halen, maar een boom die staat te tanen is ook hopeloos treurig. Ik heb hetzelfde gedaan met de kersenboom in mijn tuin. Mis ik hem? Nee hoor. Je berijpte tuin ziet er prachtig uit. Genieten van het koude winterweer. Groetjes Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.