zondag 12 juli 2015

Bedankt voor de bloemen!


Nee, dit is geen boeket uit Hof van Jaantje. Ik kreeg deze prachtige bloemen bij het afscheid van mijn werk. Na 11 jaar verander ik van werkplek en mijn oude collega's kennen mij na al die jaren wel en zo was een afscheidscadeautje niet moeilijk te verzinnen: iets voor in de tuin. Iedereen nam persoonlijk afscheid met lieve woorden en een plant, stekje, bol of knol, zakje zaad of ander bloemig cadeautje. Erg leuk om zo letterlijk en figuurlijk in de bloemetjes gezet te worden. 
Zaad hoef ik voorlopig niet te kopen



Alle planten en stekjes hebben inmiddels al een plekje gekregen in Hof van Jaantje. De zaden mogen nog rusten tot volgend voorjaar, zo zal ik nog lang terugdenken aan mijn lieve collega's. Niet onaardig bedoeld, maar met gekregen tuinplanten moet je altijd een beetje oppassen, meestal zijn het de planten die enorm hard groeien - woekeren dus - waar mensen met gulle hand van uitdelen. Zo kreeg ik van een collega stekken van de Houttuynia cordata: een bodembedekkende vaste plant met mooi hartvormig blad - groen met een rozerode rand - die ook nog eens bloeit met leuke witte bloemen. Moerasanemoon is de Nederlandse naam. De collega was wel zo vriendelijk om mij te waarschuwen: plant hem in een grote pot in de tuin zodat hij niet alles overwoekert! 
Voorlopig staan de stekken even in een grijsgewolkte emmer zodat de planten goed kunnen wortelen. Daarna gaan ze een plekje krijgen in een hoekje van de tuin waar heel veel paardenstaarten groeien, de  moerasanemoon mag daar lekker zijn gang gaan, wie weet krijgt hij de paardenstaarten klein?! 

Van alles wat en toch een leuk geheel. De potten kreeg ik ook cadeau, wat een verwennerij! 
Deze weken voor de zomervakantie zijn altijd heel druk met allerlei vaak leuke activiteiten en dan probeer ik tussendoor de tuin ook nog netjes te houden maar helaas groeit het onkruid (lees heermoes) toch altijd weer net iets harder. 







2 opmerkingen:

  1. Ik hoop dat je tuin groot genoeg is voor al die zakjes met zaden! Een leuk idee van je collega's . Succes met je nieuwe job. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.