donderdag 20 augustus 2015

Op de helft

Stukje bij beetje wordt het weer 'netjes' in Hof van Jaantje. Echt netjes zal het nooit worden want dat is niet mijn tuinstijl, beetje rommelig heeft zo zijn charme en ook voordelen voor de beestjes die van en in de tuin leven. Maar het knapt lekker op, kan wel genieten van een onkruidvrij-pad met strakke gazonrandjes er langs. 
Makkelijk te zien waar ik gisteren gestopt ben en vandaag weer verder ga. 
Oost-Indische-Kers, niet rankende soort. Er zaten zeker een paar verkeerde zaadjes in de verpakking want sommige planten ranken vrolijk door de hof. 
Dus ook vandaag weer op de knietjes door de tuin, diepe buiging voor het moois van moeder natuur. Gelukkig heb ik af en toe ook hulp van manlief, die zich vooral op de paden richt dan kan er niets misgaan want onder de groene zee van heermoes verschuilen zich bijvoorbeeld wel bosaardbeitjes, die zou je er zomaar uittrekken als je dat niet weet. Voor de afwisseling - en om het stramme lijf uit te strekken - doe ik af en toe een snoeiklusje. En natuurlijk regelmatig even pauzeren met een lekker kopje (munt)thee. 
Buxus snoeien op een bewolkte dag, dan worden de blaadjes niet zo snel bruin. 


Pauze met een kopje kruidenthee.

Onder de fruitbomen is het ook netjes want het hoge gras is gemaaid. Van sierlijk wuivende grashalmen was al een tijdje geen sprake meer, de helft lag plat. Wel leuk om te zien dat de katten in de kuiltjes gras lagen te slapen, lekker in het zonnetje. Maar nu eerst met de grastrimmer het grove werk gedaan, dan de boel aanharken, en daarna met de gewone grasmaaier een paar keer heen en weer. Het lijkt nu nog een dorre vlakte maar al snel zal het gras weer groeien en is het weer mooi groen. En de katten slapen nu tegen het bergje hooi dat ik nog op moet ruimen. 



En zo gaan we vrolijk verder, nog een paar dagen vakantie - ook nog even een weekendje weg - en dan gaat het gewone leven weer beginnen en is er ook minder tijd voor de tuin. Dus...ik ben weer naar buiten. 


Er hangen weer heel wat appeltjes aan de boom.


1 opmerking:

  1. Wat leuk dat je je blog hebt gelinkt, ik hoop dat je er meer lezers door krijgt! Je foto's en blog mogen gezien worden. Groetjes, Hetty

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.