zondag 10 september 2017

Oude rommel

Hoe vinden jullie mijn nieuwe schortje? Gisteren gevonden tussen de oude lakens, dekens, dekbedhoezen en kussenslopen. Ik stond op de rommelmarkt van de kerk in de kledingkraam, vandaar. Het was aardig druk en we verkochten best goed maar tussendoor had ik nog wel tijd om eens even lekker in de dozen te rommelen op zoek naar 'iets leuks', en toen had ik dus beet! Gelijk verliefd op dit vintage paars-oranje schortje. En ook zo handig in de tuin: mes, snoeischaar, bolletje touw, sleutels en telefoon, alles past er in en is zo voor de pak. Voor de foto legde ik het even op de tuintafel, ook iets waar ik direct verliefd op was. Het is een oude markttafel en we zagen 'm in een superleuke winkel in Middelburg: "Dat zou leuk staan op ons terras achter de garage..." Een paar weken later stond de tafel er 'ineens', blij mee Arie! Het is een fijne tafel om snel even aan aan te schuiven, al moest ik hem nog wel even weerbestendig maken met een aantal lagen bootvernis. 

Kalebassen op de oude markttafel.
Deze 'oude rommel' is meestal veel degelijker dan wat je tegenwoordig in de winkel koopt en het heeft meer uitstraling. Het doorleefde, blauwe tafelblad is een prachtige ondergrond voor de zachtgele kalebassen of oranjerode dahlia's. 

Vanwege de vele regen van de afgelopen dagen kon ik in de tuin niet zoveel doen. Er waren wat dahlia's uit elkaar gewaaid, die heb ik nog wat beter opgebonden - met mijn handige schortje voor - en dan gelijk de uitgebloeide bloemen eruit geknipt zodat de knoppen die er nog volop  inzitten zich weer verder kunnen ontwikkelen. De dahlia's kunnen zo tot aan de winter bloeien. Het gras moest nodig gemaaid maar toen ik de grasmaaier uit de garage had gereden, zag ik dat er een onmisbaar onderdeel vanaf was gebroken én verdwenen. Het is het palletje wat er voor zorgt dat de grasmaaier aan gaat als je de handvat-handel indrukt. Je snapt, zonder dat palletje valt er niets te maaien. Het zat al heel lang een beetje los - ik had het ook al eens geplakt met secondelijm - maar nu stond ik toch even raar te kijken dat het gewoon weg was. Helemaal super draaide de grasmaaier de laatste tijd toch al niet meer, hoog tijd dus voor een nieuwe. Ga ik bij de koop toch even heel goed opletten of er geen zwakke onderdelen aanzitten die makkelijk kunnen afbreken. Zie je wel, spullen van tegenwoordig zijn lang niet zo degelijk... 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.