zondag 21 januari 2018

blauwe maandag

Maandag 15 januari was het 'blue monday' ofwel 'blauwe maandag' of 'depridag'. De dag waarop blijkt dat alle goed voornemens waarmee we het jaar gestart zijn toch weer bleven steken in goede bedoelingen. Een dag waarop er statistisch gezien grote kans is op grijs, treurig winterweer. De lente komt nog niet naderbij en de zomervakantie is helemaal nog niet in zicht, al moet je wel al beslissen naar welk ver en zonnig oord je dit jaar af wil reizen anders vis je achter het net. En zo zijn er nog wat redenen op te sommen waardoor we ons juist op deze maandag neerslachtig, somber of treurig zouden moeten voelen - volgens psycholoog Cliff Arnall die in 2005 dit begrip de wereld in slingerde. 
Maar gelukkig is blauw mijn lievelingskleur en was er die dag voor mij geen reden om te somberen. Sterker nog, ik kwam er pas op dinsdag achter dat het 'blue monday' geweest was. Na dinsdag volgde een wapperige woensdag met al behoorlijke windkracht. Waarna daverende donderdag met orkaanachtige windstoten bijna heel Nederland in zijn greep hield. Gelukkig geen stormschade in de Hof, alleen wat omgewaaide stoelen. 
Lekker de lente in huis halen, daar word je vanzelf vrolijk van. Een glazen vaas met mos bekleed, daar omheen wat wingerd-takken en dan de hyacinten in de vaas. Mooie kleur, heerlijke geur. 

In de tuin is het nog steeds veel te nat om te gaan wieden of snoeien. Ik laat de boel lekker de boel en blader door een stapel oude Groei & Bloei-bladen. Altijd leuk om inspiratie op te doen voor het komende tuinseizoen. En ik kon het weer eens niet laten: ging naar het tuincentrum om een krabpaal en kwam thuis met krokusknolletjes - heel veel! Ja, en een krabpaal, dat ook.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Ik vind het leuk te weten wat je van mijn blog vindt, schrijf gerust een berichtje.